תפריט

ג’בל ראם ירדן – טיול הטיפוס הקלאסי

טיול אל פסגת ג'אבל רם- ואדי רם, ירדן

תאריכים קרובים:

  • 23-25/11/2023 (הטיול מלא)
  • 21-23/12/2023

טיול הדגל שלנו הוא לפסגת ג’אבל ראם, זהו אחד מהטיולים היפים והטובים בעולם.
הטיול, שאינו קל, מאופיין בנופי מדבר ייחודיים ומראות עוצרי נשימה.
בטיול נטפס אל פסגתו של ג’אבל רם (1,754 מ’) שכל צידיו הם מצוקים של מאות מטרים. נתיבי הטיפוס לפסגת ההר מדהימים ביופיים ונראים במבט ראשון בלתי אפשריים. הנוף בתחילה מזכיר את נופי הנגב ואילת והופך במהלך היום לעוצמתי כשהתצפית מהפסגה היא בלתי נשכחת. הירידה מההר חויתית ועוצמתית גם כן וכרוכה במספר גלישות בקניונים מרשימים.

  • לאלו מכם שכבר טיפסו לפסגת ג’אבל רם ישנה אפשרות לטיול לא פחות אתגרי שחוצה את רכס ג’בל ראם מהצפון לדרום (הטרוורס הגדול של הג’בל). טיול ייחודי שנעשה לעיתים מאוד נדירות, שלושה ימים על ההר, תנועה שחוצה שלוחות וקנונים רבים עד להגעה לפסגת ג’בל ראם וירידה מרשימה לחלקו הדרומי של הג’בל. מבטיחים שלא תראו אף מטייל נוסף, רק יעלים!
    (היציאה מותנית במספר המשתתפים)

תוכנית מפורטת:

יום חמישי: נפגשים בשעה 7:30 בבוקר  במעבר הגבול "ערבה" (ליד אילת), התארגנות אחרונה על ציוד טיפוס (רתמות וקסדות) ומעבר הגבול. לאחר מעבר הגבול ניסע לעקבה לקניה מרוכזת של אוכל ומשם ניסע במונית לישוב בואדי ראם. בואדי ראם נעשה  טיול מעגלי לקניון רקעבת וקניון זרנוק אל דבר (שילוב של טיפוס פשוט וגלישה בקניון אבל חול צבעוני ותצפית יפה על הכפר והסביבה). בערב נתארח במאהל בדואי לארוחה וערב תרבותי בדואי ושם גם נישן (ניתן לעשות באזור עוד מספר טיולים אחרים שעל פי דרישה ועל פי אופי הקבוצה ייתכן ונעדיף).

 יום שישי: השכמה מוקדמת, ארוחת בוקר קלה ויציאה בג'יפ לצד השני של ג'בל ראם משם מתחילים בעליה לפסגה. במשך כל היום נעלה ונטפס עד לפסגת ג'בל ראם תוך היעזרות בחבלים במקומות המאתגרים. נגיע לפסגה אחרי הצהריים ונתצפת על ואדי ראם מזווית חדשה ומרתקת. מהפסגה נתחיל בירידה לכיוון הכפר בהליכה וכ-7 גלישות לקניון הגדול (סנפלינג).

(ייתכן ונחליט משיקולים שונים לעשות את הטיול לג'אבל רם ביומיים. במקרה זה ישנים מעט אחרי הפסגה וביום שבת יורדים חזרה לכפר ומשם למעבר הגבול).

יום שבת: לאחר התארגנות וארוחת בוקר רכבי שטח יקפיצו אותנו בנסיעה מרהיבה לג'אבל בורדה ונתחיל בטיפוס של כשעתיים רצופות תצפיות מרהיבות לקשת טבעית שנחשבת לתופעת טבע ייחודית ומופלאה, לאחר מכן נרד בדרך שונה אל רכבי השטח שיחזירו אותנו לכפר רם ומשם נסע חזרה למעבר הגבול.

תנאי קדם:

הטיול הינו למטיילים מנוסים ומטיבי לכת. מסלול הטיול אינו ארוך (כ-10 קילומטר) אך יידרש קצב הליכה מסויים שכן עלינו לעמוד לסיים לפני חשיכה. (במידה ונחליט לעשות את ג'אבל רם ביומיים נצטרך לסחוב גם ציוד אוכל ומים כך שכושר סביר וסיבולת לב ריאה בסיסית הכרחיים). הטיול כולל הליכה וטיפוס במקומות תלולים וכרוך במעברים שמחייבים זהירות ו"ראש לגבהים", אך הדרכנו כבר אנשים מבוגרים (בני כמעט 70!) לפסגה ובטוחים שכל אדם בעל כושר סביר יוכל לטייל איתנו.

כושר טוב מאוד. יכולת ללכת יום שלם עם תרמיל של כ-10 ק”ג על הגב, לעלות עליות ארוכות (עד 850 מטר אנכי) לאורך הרבה שעות (לא הולכים מהר וניתן לעצור). לנוע עם התרמיל על מדפי סלע חשופים ולשמור על שיווי משקל.

מה אנו מספקים?

הדרכה ע"י מדריכי טיפוס מוסמכים הרשומים במועדון המטפסים הישראלי, ציוד טיפוס וגלישה, אירוח בדואי + לינה, ביטוח לפעילות, תשלום בכניסה לשמורת ואדי ראם, נסיעות בירדן, אוכל (על בסיס א.ערב וא.בוקר). 

עלות:
3,000 ₪ למשתתף

בעת ההרשמה לטיול תשולם מקדמה על סך 400 ₪. יתרת התשלום תשולם שבועיים לפני הטיול.

** ניתן לבטל עד 10 ימים לפני הטיול ללא עלות, ביטול מאוחר יותר יחויב ב-50% ממחיר העלות.

בביטול של פחות מחמישה ימים ממועד הטיול לא יינתן החזר כספי.

 

העלות כוללת:

ויזה קבוצתית ואישורי מעבר, הדרכת הטיול / טיפוס, ציוד טיפוס וגלישה

נסיעה בג'יפ בואדי ראם, נסיעות לואדי ראם וחזרה, כל הארוחות וכניסה לשמורה.

 

העלות אינה כוללת:

הגעה למעבר הגבול באילת, מס מעבר גבול בסך 100 ₪ בצד הישראלי ו-10 דינר בחזרה בצד הירדני.

ביטוח נסיעות כולל ספורט אתגרי שחובה לעשות (אנא העבירו אלינו את מספר הפוליסה)

*רשימת ציוד מפורטת תשלח למתעניינים.

להרשמה ופרטים נוספים :
משרד- 055-6607500 (ליאור) [email protected]
דודו-    052-2375297

 

מעוניינים להצטרף לטיול? הירשמו עכשיו

טופס הרשמה וגילוי נאות

פרטי המטייל:

אני מאשר/ת לקבלת/מסירת מידע דרך ערוצי תקשורת אלו

תנאי ביטול

  • במקרה של ביטול עד 96 שעות ממועד היציאה לטיול יבוצע החזר מלא*
  • במקרה של ביטול פחות מ-96 שעות ממועד היציאה לא יוחזר תשלום*
    *נקיק שחור בלבד- במקרה של ביטול עד 7 ימים ממועד היציאה לטיול יוחזר הסכום המלא, במקרה של ביטול פחות מ-7 ימים לא יוחזר התשלום אלא אם נכנס מטייל במקום.

אפשרויות תשלום *

  • תשלום במזומן / העברה בנקאית/המחאה יבוצע לחשבון 6578601 ע"ש דוד יפרח, בבנק לאומי (10) סניף מס' 727
  • תשלום באפליקציית ביט יועבר לנייד הבא: דודו יפרח 052-2375297
  • בתשלום בכרטיס אשראי יבוצע טלפונית למספר: 055-6607500