תפריט

ציוד ומידע לטיפוס וגלישה וסנפלינג

רשימת ציוד לטיפוס וגלישה למטפס מתחיל וטווח מחיריו

טיפוס וגלישה (סנפלינג) כללי:

  1. חבל סטטי – אורך  60 או 70 מטר , קוטר 10-10.5 מ”מ : 500-700 ₪
  2. חבלים קצרים (5-10 מטר) : 3
  3. קסדה – 220 – 450 ₪
  4. רצועת 2 רץ: 4 25-50 ₪ לרצועה
  5. רצועות רץ 1: 2 15-40 ₪ לרצועה
  6. טבעת ננעלת – 8 טבעות : 50-120 ₪
  7. א. חיכוך 80-130 ₪ (מומלץ ATC-xp של BD)
  8. פרוסיקים 2-3 (חבל בעובי 5 או  6 מ”מ).
  9. רתמה: 250- 400 ₪
  10. נעלי טיפוס : 250-670 ₪
  11. פאוץ’ מגנזיום: 60-120 ₪

טיפוס ספורטיבי:

  1. חבל דינאמי – אורך  60 או 70 מטר , קוטר 9.8-10.2 מ”מ : 650-1100 ₪
  2. תיק חבל – 120-250 ₪
  3. 12 רנרים – 80-160 ₪ לרנר.

חברות ציוד:

יש לקנות רק ציוד תקני עם תו תקן!

נחלק את החברות המובילות בעולם לציוד לשלוש רמות:

רמה א’: אלו לדוגמא Petzl  הצרפתית ו-Black Diamond האמריקאית. הראשונה עושה הכל והיא אולי החברה הגדולה בעולם לציוד טיפוס הרים ( כולל עצים וגשרים) וגלישה מכל הסוגים ובכל המתארים (הרבה ציוד עבודה בגובה,פנסים איכותיים וכו’) השנייה מתמחה בציוד טיפוס (על כל סגנונותיו), יש לציין שבתחום החבלים חברת mammut מאוד מומלצת, יש לנו ניסיון מעולה עם החבלים שלהם, גם חבלים סטטיים וגם חבלים דינאמיים.

יש חברות נוספות באותה רמה: Mammut, Wild Country, DMM, Edelrid, Arcteryx  ובטוח שכחתי עוד כמה. המשמעות היא שכל מה שתקנו שלהם הוא טוב מאוד. בחברות המדורגות רמה א’ יכול להיות שלפעמים יש מוצרים פחות מומלצים אך באופן כללי, נדיר מאוד שתפלו.

רמה ב’: אלו חברות שהם ליגה מתחת ואצלם צריך לדעת מה לקנות, יש להם מוצרים מעולים ומוצרים פחות טובים. Trango, Ocun , Camp, CT, Singing Rock , Rock Empire ועוד.

השתיים האחרונות כבר שייכות אולי לקטגוריה הבאה.

רמה ג’: Mad Rock, climb-X, Faders&Roca&FIXE. אצלם כדאי לקנות רק דברים שאין בהם תחכום או ציוד למתחילים שאינו בטיחותי כמו נעלי טיפוס (לא בטוח שהייתי קונה מהם חבל למשל) ולא יכולים לפשל (ציוד כמו פאוצ’ מגנזיום למשל). לפעמים יש להם הברקה . הם מחקים ציוד, אך לא בודקים אותו כמו שצריך ולפעמים הוא עובד פחות טוב או הרבה פחות טוב…(אולי יוצאת דופן אחת היא FIXE  שלה יש ציוד עיגונים / בולטים טוב אבל האיחוד/ קנייה עם שתי החברות האחרות פוגע לה בתדמית).

כן צריך לציין שכל החברות הללו מוכרות רק ציוד תקני!

חברות נעליים לטיפוס צוקים וקירות מלאכותיים שיש בארץ (בחו”ל יש עוד הרבה):

נעלי טיפוס צוקים נבדלות בגזרת הנעל, בקושי הסולייה ובגומי. לכל חברה יש שונות בכל אחד מפרמטרים אלו (כן יש מספר חברות שמשתמשות בגומי של Vibram שהוא טוב מאוד).

נעליים אין טוב ולא טוב! הנעל צריכה להתאים לרגל. בניגוד לנעל טרקים ואלפיניזם קל (כמו טיפוס לקלימנג’רו) ונעלי אלפיניזם (כמו לטיפוס בהמלאיה) שנדרשות להיות גדולות ממידת הרגל, כדי לתת מקום לגרב עבה עם הרבה אויר (לבידוד טרמי טוב יותר), נעל טיפוס צוקים צריכה להיות לוחצת אבל לא כואבת!!! להיות הדוקה אבל שהרגל תוכל לעשות את כל התנועות ללא כאב!!! לא לקנות נעליים קטנות מידי! במיוחד אם מדברים על מסלולים ארוכים ואתגרים רציניים כמו בג’בל ראם למשל.

בגדול הנעליים נבדלות במידת הדיוק והאגרסיביות שלהן. דיוק זה כמה חד הפוינט של הנעל ואתה יכול לפגוע במדף קטנטן ולעמוד עליו. אגרסיביות זה כמה הנעל מעוותת את צורת הרגל על מנת לתת יותר כוח לדחוף עם הרגל. ככל שהנעל יותר אגרסיבית היא גם בדר”כ יותר מדויקת, אבל החכמה (בעיקר לכאלה שאינם מטפסים ברמה מאוד גבוה ואינם צריכים אגרסיביות גבוה בנעל) היא למצוא נעל מדויקת. באופן כללי למתחילים צריך נעל נוחה ולא כל כך חשוב מידת הדיוק שלה, העיקר שתהיה נוחה וזולה.

ולהלן החברות, גם כאן לפי הליגות:

רמה א’:

La sportiva – אחת משתי החברות הטובות בעולם אם לא הטובה ביותר. גומי מעולה! ליגה של נוחות, דיוק ועמידות. וגם עלות (גבוהה)… כל הנעליים שלהם מעור!

סטייל מאוד שונה מלה ספורטיבה, Five Ten – אחת משתי החברות המובילות. גומי אדיר! הנעליים יותר קטנות מלה ספורטיבה, גזרה יותר נמוכה אבל הביצועים דומים. רב (או כל?) הנעליים מחומר סינטטי (חשוב!).

רמה ב’:

Scarpa – חברה וותיקה וטובה מאוד. גם הגומי השתפר בשנים האחרונות.

Evolve – חברה חדשה יחסית וטובה מאוד. גומי טוב אך קצת פחות עמיד. יש להם נעל מתחילים מצוינת.

Boreal – חברה וותיקה מאוד, יש חילוקי דעות לגבי הנעליים. יש מודלים טובים וכאלה שהם פשוט לא טובים.

Andrea Bolderini – לא מכיר, חברה די וותיקה . התחילו להביא אותם לארץ עכשיו. נחשבות טובות עם גזרות מעניינות וגומי ייחודי לא רע.

Tenaya – חברה חדשה יחסית. אם הנעל מתאימה לך והמחיר סביר, לך על זה! גזירה נמוכה ודיוק טוב.

פחות טובות (מבחינת הדיוק ודבקות הגומי):

Mammut , Mad-rock ,Climb – X

חנויות:

שם החנות מיקום ציוד שנמצא (בדר”כ) חברות הערות
לפידות (יבואן) אזה”ת לוד נעליים, רתמות, חבלים, רצועות, קסדות, א. עיגון, טבעות, רנרים, פאוץ’ מגנזיום, מגנזיום, פנסי ראש, מזרונים, בנזיניות, אמצעי חיכוך, גלגלות, ציוד חילוץ, ציוד עבודה בגובה Petzl, MSR, Therm-a-rest, Red-chilli Papers, Faders חנות טובה וגם המחירים עם מבחר מוצרים טוב  מאוד (יחסית לארץ).חנות אינטרנט
http://www.lapidot.net/storeציוד ושירות מאוד מקצועי ואיכותי
ג’ט לג (חנות היבואן) קיבוץ גינוסר / רמת השרון נעליים, רתמות, חבלים, רצועות, קסדות, א. עיגון, טבעות, רנרים, פאוץ’ מגנזיום, מגנזיום, פנסי ראש, מזרונים, בנזיניות, אמצעי חיכוך, גלגלות, ציוד חילוץ, ציוד עבודה בגובה BD, Arc’teryx, Evolve, Tendom, Prana, Metolius, ועוד חנות אינטרנט מצוינת:http://www.jetlag.co.il/

ציוד מאוד מקצועי ואיכותי הבעיה שאין מלאי גדול.

קיר העוגן וירושלים וראשון לציון ובולדרלנד בכפר סבא קיבוץ העוגן וירושליםאזה”ת כפר סבא

ראשון לצון מערב

נעליים, רתמות, חבלים, רצועות, קסדות, א. עיגון, טבעות, רנרים, פאוץ’ מגנזיום, אמצעי חיכוך,מגנזיום, ClimbX, Singing rock, Mad-Rock, camp, DMM מחירים טובים. ויש להם את DMM! (לעיתים יש בעיית מלאי…)
אלפיין סטייל * 2 חנויות תל אביב- החשמונאים 81 + מתחם חנויות בכניסה לקיבוץ יגור הכל יבואני Mammut חנות טובה מאוד, מבחר גדול מאוד ותמיד יש מה שצריך. מחירים טובים בציוד שהם מייבאים
http://www.alpinestyle.co.il/
קיר חיפה כניסה דרומית לפרויד, מרכז האקסטרים נעליים, רתמות, חבלים, רצועות, קסדות, א. עיגון, טבעות, רנרים, פאוץ’ מגנזיום, מגנזיום, פנסי ראש, אמצעי חיכוך, Black diamond, Singing rock, LA Sportiva הייתה חנות טובה, עתה המבחר קטן  – לא יודע לגבי המחיר
רוק פרפורמנס רחוב ריבל 3 – ת”א ליד המסגר נעליים, פאוץ’ מגנזיום, מגנזיום Boreal, Evolve
אשדות אינטרנט ציוד חבלים טכני Camp, CT  ועוד כמה חברות חנות אינטרנט
פ.ס.ק פארן 2 יבנה ציוד טפוס וגלישה Edelrid אדלריד הוותיקה והטובה בחבלים, מתחדשת ומייצרת מלא מוצרים טובים מאוד לטיפוס ספורטיבי
מצוק ויצמן 8 –כפר סבא ציוד בסיסי לגלישה כל היבואנים חנות וותיקה וטובה
קונג ישראל היצירה 6 – ראש העין (אזה”ת היישן) ציוד בסיסי לגלישה וטיפוס Kong חנות נחמדה, לפעמים חסר ציוד
קנייה באירופה המחירים הרגילים דומים ואף יותר יקרים (פרט לארקו באיטליה שם המחירים נמוכים משמעותית) אך יש מכירות סוף עונה יותר זולות. היתרון יש הרבה יותר מבחר – לא בר השוואה בכלל!!!קיימים מספר אתרי אינטרנט שניתן לקנות באשראי ולשלוח לארץ (עלות המשלוח כ-20-40 דולר תלוי משקל).
קנייה בארה”ב המחירים הרגילים דומים קצת יותר זולים (בעיקר עתה עם הדולר). יש מכירות סוף עונה עוד יותר זולות. היתרון יש הרבה יותר מבחר – לא בר השוואה בכלל!!!. הבעיה היא המשלוח היקר. ניתן לשלוח בחינם בתוך ארה”ב אם למישהו יש מכר שמבקר בארץ.

בשטח:מסגרות טיפוס למתחילים:

מועדון המטפסים הישראלי מפעיל מסגרת חד חודשית למטפסים מתחילים. באים לטפס טופ רופ והובלה ותוך כדי היום יש הדרכה בנושאים מקצועיים שונים. עלות XXX ₪ ליום לחברי מועדון המטפסים (חברות שנתית עולה 150 ₪).

מועדון המטפסים הוא הגוף שמייצג את המטפסים והגולשים בשטח בארץ. המועדון הינו עמותה ללא כוונות רווח שדואגת לשיפור תשתיות הטיפוס ורווחת המטפסים בארץ. חשוב ביותר להיות חברים במועדון. יש שלל אירועים למטפסים, שבתות טיפוס, מחנות טיפוס ועוד.

פרטים נוספים ועדכונים www.ilcc.co.il

קירות הובלה וקירות בולדר הם חדרי הכושר והאימון של מטפסי הצוקים, והיום הם גם ספורט בפני עצמו. בשנים האחרונות חלה התקדמות רבה ברמת המתקנים וכמותם בארץ וראוי לנצל זאת. מי שיכול, כדאי לדגום כמה מקומות שונים ולראות מה הכי מתאים לך. למתקדמים כדאי לטפס בכמה מקומות כי מבנה הקיר, סגנון בניית המסלולים והאחיזות (וכמובן איכות הקפה) שונים מקיר לקיר ומגוונים את החיים ואת הטיפוס שלך.

קירות טיפוס חבל (הובלה): יש 6 קירות טובים. בכולם ניתן לטפס בטופ רופ והובלה בצורה חופשית. כל קיר מפעיל חוגים שבועיים למתחילים ומתקדמים.

קיר העוגן קיבוץ העוגן ליד נתניה 50 ₪ הקיר הישן וה”טוב”, נסבל בין אוקטובר ליוני…
קיר אונו (ע”ש איילת ארבר) קריית אונו 60 ₪ קיר מצוין, מסלולים להיט, משקיעים במטפסים
קיר ירושלים אצטדיון טדי 55 ₪ קיר טוב מאוד, לפעמים נופל בבקרת המסלולים.
קיר ראשון לציון (I-Climb) ראשון לציון מערב 65 ₪ קיר חדש וטוב, הרבה טופ, מסלולים נחמדים
קיר יואב (ע”ש יואב ניר) כניסה דרומית לחיפה 50 ₪ קיר מעולה, תחלופת המסלולים דורשת שיפור
גקו קיר שגיא רמת ישי ליד נהלל 55 ₪ קיר הכי גבוה והכי מושקע, וותיק אך לא מפסיק להתחדש ונשאר להיט גדול !

כרגע מוקמים עוד שני קירות הובלה משמעותיים ע”י I-Climb בפארק הירקון בתל אביב ובקניון בקריית אתא.

קירות בולדר: מקומות ברמה גבוהה. מאוד טוב למטפסים מתקדמים לטובת אימון. למטפסים מתחילים מומלץ לטפס בזהירות (ולא להיסחף ולעשות יותר מידי פעמים את אותו צעד שלא הולך)– כך סביר שתמנעו פציעות מיותרות. לא תחליף לטיפוס טופ-רופ או טיפוס בשטח (סיבולת…).

Monkeys אזה”ת נתניה ליד איקיאה 50 ₪ – הבולדר הטוב בישראל!
רוק פרפורמנס תל אביב תל אביב- ריב”ל 3 65 ₪
רוק פרפורמנס באר שבע העצמאות 4 – באר שבע 50 ₪
ונגה פ”ת פתח תקווה ליד צומת סגולה- מאוד מקצועי, נקי וכיף 45 ₪
וי-קינג תל אביב ליד יד אליהו 50 ₪
Boulder חיפה ליד צומת הצ’ק פוסט – היה הקיר הטוב בארץ עד שנפתח ה-Monkeys 45 ₪
Boulderland אזה”ת כפר סבא 55 ₪
Urban climbing רחובות- צמוד לתחנת רכבת 55 ₪
Campus אזה”ת כרמיאל 50 ₪
הבלוק  (The Bloc) מרכז ירושלים – ליד החלה”ט 50 ₪
שחמטיפוס חלוצי התעשייה 2- מתחם צומת קסטינה 50? ₪

קירות הטיפוס מוציאים מידי פעם ימי שטח לטיפוס טופ רופ והובלה ספורטיבית.